Tuesday, July 21, 2009

1: Kisah Perceritaan Dua Alam

Assalamualikum dan Salam Sejahtera ku hulurkan pada semua.....

Kali ini ingin aku mengarang sebuah disi irama dan penceritaan yang ingian aku baitkan segala penceritaan ini dan mengepilkan ia menjadi sebuah novel agong karya pertamaku. Kalau selama ini sering kali aku mengarang dalam pertandingan dan sebagainya, kalau selama ini sering kali aku menulis dan melirik puisi terbitan diri untuk renungan silam dan hadapan, kali ini ingin sekali aku melebar sayap dan mungkin terbang lebih tinggi dari biasa: mengbil risiko yang mungkin memedihkan dan memeritkan jiwa. Bab kata orang tua, jangan terlalu tinggi terbangnya, jika jatuh pedih rasanya. Namun dalam kalam berbisa tua ini, ingin aku berkongsi cerita yang sering kali tersingkap di fikirang dan jauh dilubuk hati ingin mengarang, namun masa belum menetapkan bila ia akan tiba.

Untuk memuaskan hati semua, aku memohon segala Redha dan Petunjuk Yang Maha Esa, ALLAH Pencipta akan segala... Memohon segenap kekuatan dan idea agar apa yang bakal ku garapkan nati menjadi bahan bacaan yang berguna dan bukan hanya untuk duka dan suka baca sahaja.

Tika masa membida waktu, aku memohon kerjasama dan pertolongan mereka yang berbahasa dan luas pendangan serta pengalaman dalam membina karya yang mungkin seperti mutiara di tengah padang pasir, susah sekali untuk dijumpa namun tinggi nilai di hati dan mata manusia yang membaca. Akan ku mulakan risalah dan terusan novel ini pada kalam yang mendatang. Sama-sama doakan agar ia minitipkan nilai keIslaman dan nasihat yang berguna.

Salam Pena buat semua.......