Thursday, August 27, 2009

Kenangan Terindah




Salam Pena pada semua Sahabat dan Saudara


Suatu kenangan yang amat terindah mula menyingkap kembali dalam benak fikiranku setelah aku memasuki sebuah laman web yang mungki terlalu lama aku tinggalkan... Namun, kenangan yang terpalit di balik hati ini sungguh sukar untuk dipisahkan dari jiwa yang sudah sebati...




Oh... MRSM Jeli...

Sungguh, engkau aku rindui...

Gayamu, memikat hatiku...

Tiap kali aku lihat kembali akan foto - foto lamaku...

Satu perasaan rindu yang membuak - buak mula mencurah dalam ingatanku...

Menyingkap kembali satu kenangan yang sungguh abadi...




Oh... MRSM Jeli...

Hari ini aku karangkan sebuah puisi...

Hanya untuk mu MRSM Jeli...

Tempat aku bangkit dari Tingkatan 1...

Sehingga kini, aku akan menjadi guru kembali...


Oh... MRSM Jeli...

Engkau menyimpan seribu khazanah ciptaan Ilahi...

Di sana aku mengenal banyak hati...

Guruku yang sungguh daku hormati dan sanjungi...

Sungguh!!! Jasamu amat ku sayangi dan rindui...




Oh... MRSM Jeli...

Ingin aku ke sana sekali lagi bila masa cuti...

Agar dapat ku bertemu dengan berbilah - bilah manusia yanga pelbagai ragamnya...

Bagi melepaskan segala rindu yang terpahat...

Melihat kembali gelagat anak - anak...

Yang mungkin pernah aku lalui dulu...




Oh... MRSM Jeli....

Terima kasih padamu...

Terima kasih pada Gurumu...

Terima kasih pada Staffmu...

Terima kasih pada segala yang denganmu...

Dan terima kasih abang dan adik MRSM Jeliku...



Gambar Kenanganku bersama MRSM Jeli...






Inilah Kami... BWP MRSM Jeli 06/07

Ketika berada di Pahang masa Pertandingan Tunas Saintis... We are champion...

No comments: